Akzioko bideo-jokoak dislexiari aurre egiteko

 

BCBL ikerketa-zentroak eta Grenoble Alpes Unibertsitateak (Frantzia) elkarlanean egindako ikerketa bat da eta Scientific Reports aldizkarian eman dute horren berri. Akzioko bideo-jokoek ikusteko eta irakurtzeko arreta handitzen dutela ondorioztatu du Basque Center on Cognition, Brain and Language (BCBL) Donostiako ikerketa-zentroan egindako ikerketa batek. Estimulu horiek dislexiari aurre egiteko balio lezakete 

 

Orain dela urte asko hasi ziren zenbait ikertzaile akzioko bideo-jokoen ezaugarriak aurkitzen, eta horiek ikusteko arreta eta ikasketa-prozesuan zituzten eragin onuragarriak azaleratzen. Ez zuten argi, ordea, denbora-pasa horretatik eratorritako onura zehatzak zeintzuk izan zitezkeen, ezta zenbait bideo-joko dislexiari aurre egiteko lagungarri izan zitezkeela ere ez.

 

Irakurtzeko arazoak izan ohi dituzte dislexia duten pertsonek, hitzen eta silaben ordena aldatuz. Munduan hamar pertsonatik bati eragiten dio gaitzak. Horretarako, dislexiarik ez zuten eta irakurtzeko arazorik ez zuten 36 pertsonekin egin dute ikerketa. Horietatik 19 pertsonek akzioko bideo-jokoetan jokatzeko ohitura zuten. Scientific Reports zientzia-aldizkari entzutetsuan argitaratutako ikerketaren ondorioek iradoki dute akzioko bideo-jokoek jokalarien ikusteko eta irakurtzeko arreta areagotzen dutela egoera zailetan, eta estimulu horiek dislexiari aurre egiteko baliagarriak izan daitezkeela.


Azken finean, ikerketaren helburu nagusia da estimulu horiek eragiten dituzten egoerak identifikatzea eta erauztea, eta horiek erabiltzea gaitz edo arazo horri aurre egiteko arreta-programa eta App berriak sortzeko.

 

 

 

Berriak gehiago

“CA! Startup Prizes” sariak elikaduraren eta gastronomiaren mundua aldatu nahi duten startup-entzat

Basque Culinary Center-ek berriro egin du “CA! Startup Prizes” sariketarako deialdia “Culinary Action” programaren barruan‘Culinary Action’ programak aitortza egiten die zenbait alorretako startup-ei, besteak beste hauetakoei: ‘food delivery & on demand’, ‘Internet of Food’, janariaren 3D inprimaketa, ‘Smart’ guneak edo jatetxeak, esperientzia gastronomikoak, doitasunezko nekazaritza, ordezko elikagaiak eta aplikazio mugikorrak ...

Suhiltzaileek eraikinetan zein kanpoaldean duten posizionamendua hobetzeko europar proiektu baten buru da CEIT-IK4

Europar proiektuaren izena AIOSAT - Autonomous Indoor Outdoor Safety Tracking System da. Zentro teknologiko gipuzkoarrarekin batera, proiektuan parte hartzen dute eskola militar batek, komunikazioetan espezializatutako ingeniaritza-enpresa sevillar batek, suaren trebakuntza-zentro batek eta Herbehereetako eta Belgikako ikerketa-zentro batzuek ...

Munduko ikerlari aipatuenen zerrendan sartu da Javier Aizpurua

Clarivate analytics ek landutako zerrendak Materialen Fisika Zentroko zuzendaria nabarmentzen du mundu mailako ikerlari aipatuenetakoen artean. Javier Aizpurua, CFM-Materialen Fisika Zentroko zuzendaria (UPV/EHU-CSIC) eta CFM eta Donostia International Physics Centerreko (DIPC) Nanofotonikako teoria taldeko burua, ikerlari aipatuenen artean azaltzen da Clarivate Analytics ek argitaratu berri duen zerrenda ofizialean ...

Alemaniako Fisika Elkarteak UPV/EHUko Ángel Rubio irakaslea saritu du

Alemaniako Fisika Elkarteak UPV/EHUko Ángel Rubio irakaslea saritu du. Max-Born saria eman dio, erakundearen sari gorena. Alemaniako Fisika Elkartearen (German Physics Society) Fisika Institutuak Max-Born saria eman dio, erakundearen sari gorena, UPV/EHUko Materialen Fisikako katedradun Ángel Rubiori. ...

Quality Innovation of the year 2015 saria irabazi du Vicomtech-IK4k

Aortaren aneurisma hausteko arriskua duten gaixoentzat protesi pertsonalizatuak diseinatzeko sistema berritzaile bat saritu dute. Vicomtech-IK4 zentro teknologikoak Euskal Herriko Quality Innovation of the year 2015 saria lortu du, Giza eta Osasun Saileko Berrikuntza kategorian. Irudian oinarritutako sistema berritzaile baten inguruko proiektua saritu dute; aortaren aneurisma hausteko arriskua duten gaixoentzat protesi pertsonalizatuak diseinatzeko programa bat jasotzen duena, hain zuzen ere ...

Akzioko bideo-jokoak dislexiari aurre egiteko

BCBL ikerketa-zentroak eta Grenoble Alpes Unibertsitateak (Frantzia) elkarlanean egindako ikerketa bat da eta Scientific Reports aldizkarian eman dute horren berri. Akzioko bideo-jokoek ikusteko eta irakurtzeko arreta handitzen dutela ondorioztatu du Basque Center on Cognition, Brain and Language (BCBL) Donostiako ikerketa-zentroan egindako ikerketa batek. Estimulu horiek dislexiari aurre egiteko balio lezakete ...

FacebookTwitterLinkedin